Cookie- og privatlivspolitik

SUB 16: kanonkugletræning

Min træner har introduceret mig for et nyt træningsredskab, der kombinerer styrke- og konditionstræning. Det virker lovende.

  • 11-04-2012

Ovenstående aggregat er en Kettlebell et træningsredskab opfundet af det russiske militær og dybest set bare en jernkugle med et håndtag i. I bladet har vi mange gange skrevet om kettlebellens fortræffeligheder, men som med alle andre styrkeredskaber, er det ikke noget jeg har fået førstehåndserfaring med. Det fik jeg så i dag. Min glimrende træner Miguel Lopez fra S.A.T.S. introducerede mig for kanonkuglen. Øvelsen var den meget enkle swing og effekten var solid træning af baglår, baller, hoftebøjere og core-muskler altså mange af de vigtige løbemuskler. Det egentligt interessante var dog, hvor højt pulsen kom op. Øvelsen er modsat de fleste andre styrkeøvelser dynamisk, man klør altså på for fuld skrald så længe man er i gang.
Miguel vil i næste uge sammensætte en hel styrketræningssession alene med kettlebel-øvelser. Jeg vil i den forbindelse måle min puls - det kunne jo være rigtig interessant, hvis intensiteten kunne sammenlignes med en tempo- eller en intervaltur...

Men det finder vi ud af i næste uge.

/Lasse

1 kommentar

12. apr 2012 22:40 Christopher Birk

Kettelbell træning er noget af det mest effektive jeg har prøvet - træner op til mandehørm 2012, og træner til dagligt MMA - og der syntes jeg at kettelbell træning er en virkelig god måde at blade styrketræning og kondition. Jeg er selv uddannet kettlecross instruktør og kan kun anbefalde det som en del af ens træning :-)

Kom med din mening

Husk at skriv en kommentar, inden du gemmer.

CAPTCHA
Dette spørgsmål skal teste om du er et menneske for at undgå automatiseret spam.

Blog-indlæg fra 2014

Om denne blog

Redaktionens blog

Få et kig ind på redaktionen og læs vores ærlige beretninger om vores egne bestræbelser på at leve et aktivt og sundt liv.

Læs mere

Om bloggeren

Lasse.Lyhne@aktivtraening.dk's picture

Lasse Lyhne, journalist på Aktiv Træning og løber gennem 15 år. De sidste 5 relativt struktureret og målrettet. Lasse er skadet. Følg med, når han forsøger at finde de bedste metoder til at komme sig over skaden og holde løbeformen ved lige. Han lover ikke at klynke for meget.

Abonner!

Abonner |

Få de nyeste træningstips direkte i postkassen med vores magasin Aktiv Træning!

Bestil abonnement Smugkig i Aktiv Træning

NYHEDSBREV

Få gratis nyhedsbrev med masser af tips til din træning.

Mest læste
Skadesbloggen: Slag til mini-tri

Skadesbloggen: Slag til mini-tri

Indlæg |

Av, av. Vinder-ambitionerne blev gjort ...

Læs mere
Sub 3: Ny sæson, ny krop

Sub 3: Ny sæson, ny krop

Redaktionens blog |

En effektiv proteinkur har fået kiloene ...

Læs mere
Jeg skal under 21

Jeg skal under 21

Indlæg |

Seks kilometer i seks graders frost og ...

Læs mere
SUB 16: it´s a dirty job but...

SUB 16: it´s a dirty job but...

Indlæg |

Livet som geartester på Aktiv Træning ...

Læs mere
SUB16: Skotest: Nike Luner Spider lt 2

SUB16: Skotest: Nike Luner Spider lt 2

Indlæg |

Nikes Lunar Spider lt 2 er en rigtig ...

Læs mere
Nyeste
Sub 3: 24 dage til rekordforsøget

Sub 3: 24 dage til rekordforsøget

Redaktionens blog |

Det blev til ny personlig rekord ved VM ...

Læs mere
Sub 3: Ny sæson, ny krop

Sub 3: Ny sæson, ny krop

Redaktionens blog |

En effektiv proteinkur har fået kiloene ...

Læs mere
Sub 3: Kan rædselsåret stadig ende godt?

Sub 3: Kan rædselsåret stadig ende godt?

Indlæg |

Kan løbeåret stadig ende godt på trods ...

Læs mere
Skadesbloggen: Slag til mini-tri

Skadesbloggen: Slag til mini-tri

Indlæg |

Av, av. Vinder-ambitionerne blev gjort ...

Læs mere
Skadesbloggen: Nu med mini-tri

Skadesbloggen: Nu med mini-tri

Indlæg |

Jeg løber igen, men er stadig skadet og ...

Læs mere
Hvad betyder plusset?

Hvad betyder plusset?

Plus Plusset viser vej til indhold, der er udvalgt ...

Se eksklusivt indhold