Cookie- og privatlivspolitik

SUB 16: Update

Tunge ben og svigtende motivation. Ikke nogen stor træningsuge, men det går stadig fremad med styrketræningen.

  • 24-02-2012

Har besluttet at lave en ugentlig update på træningen her om fredagen.
De tørre facts denne uge var: 3 løbeture af tilsammen 35 km med et snit på 3.57. 2 omgange styrketræning og 1 cykeltur. Ualmindelig sløj uge med andre ord. Løbeturene har uden undtagelse føles ret hårde og jeg har kæmpet med motivationen. Jeg tror måske jeg pressede kroppen lidt for meget i sidste uge, hvor jeg ikke helt gav mig selv til at restituere efter søndagens løb. Lidt for lidt søvn og travlhed bærer nok også en del af skylden.

Der er ingen grund til panik. Jeg har tit prøvet at formen bevæger sig i bølger og når jeg kigger på pulsprofilen fra løbeturene, kan jeg også se at kredsløbet er særligt presset. It all in the head med andre ord.

På plussiden: Onsdagens cykeltur gik godt og styrketræningen går stadig glimrende. Jeg har ændret på øvelserne og indtil videre droppet trappeøvelserne, da de gør lidt nas i knæet. Til gengæld er der endnu mere fokus på stabilitet i ankel, knæ og core. Nedenfor skulle I have set en række af de øvelser jeg laver nu, men teknikken driller. De kommer senere.

0 kommentarer

Kom med din mening

Husk at skriv en kommentar, inden du gemmer.

CAPTCHA
Dette spørgsmål skal teste om du er et menneske for at undgå automatiseret spam.

Blog-indlæg fra 2014

Om denne blog

Redaktionens blog

Få et kig ind på redaktionen og læs vores ærlige beretninger om vores egne bestræbelser på at leve et aktivt og sundt liv.

Læs mere

Om bloggeren

Lasse.Lyhne@aktivtraening.dk's picture

Lasse Lyhne, journalist på Aktiv Træning og løber gennem 15 år. De sidste 5 relativt struktureret og målrettet. Lasse er skadet. Følg med, når han forsøger at finde de bedste metoder til at komme sig over skaden og holde løbeformen ved lige. Han lover ikke at klynke for meget.

Abonner!

Abonner |

Få de nyeste træningstips direkte i postkassen med vores magasin Aktiv Træning!

Bestil abonnement Smugkig i Aktiv Træning

NYHEDSBREV

Få gratis nyhedsbrev med masser af tips til din træning.

Mest læste
Skadesbloggen: Alternativ Træning 1

Skadesbloggen: Alternativ Træning 1

Indlæg |

Hvad gør den skadede løber, når nu han ...

Læs mere
Jeg skal under 21

Jeg skal under 21

Indlæg |

Seks kilometer i seks graders frost og ...

Læs mere
Møgdag og flov

Møgdag og flov

Indlæg |

Onsdagens morgentræning blev til en ...

Læs mere
Sub 16: Skønt at være nybegynder

Sub 16: Skønt at være nybegynder

Indlæg |

Nybegynderens største privilegium er de ...

Læs mere
Mig mod maratonmesteren

Mig mod maratonmesteren

Indlæg |

På søndag løber jeg Valentinsmilen. Det ...

Læs mere
Nyeste
Sub 3: Ny sæson, ny krop

Sub 3: Ny sæson, ny krop

Redaktionens blog |

En effektiv proteinkur har fået kiloene ...

Læs mere
Sub 3: Kan rædselsåret stadig ende godt?

Sub 3: Kan rædselsåret stadig ende godt?

Indlæg |

Kan løbeåret stadig ende godt på trods ...

Læs mere
Skadesbloggen: Slag til mini-tri

Skadesbloggen: Slag til mini-tri

Indlæg |

Av, av. Vinder-ambitionerne blev gjort ...

Læs mere
Skadesbloggen: Nu med mini-tri

Skadesbloggen: Nu med mini-tri

Indlæg |

Jeg løber igen, men er stadig skadet og ...

Læs mere
Sub 3: Mindre løb – mere tennis

Sub 3: Mindre løb – mere tennis

Indlæg |

Jeg er træt af, at min krop hele tiden ...

Læs mere
Hvad betyder plusset?

Hvad betyder plusset?

Plus Plusset viser vej til indhold, der er udvalgt ...

Se eksklusivt indhold