© Colourbox

Du spiser for meget junkfood

KonsekvensJunkfood gør dig ikke bare hurtigere overvægtig. Den fylder dig også med tomme kalorier, så du risikerer at komme til at mangle vigtige vitaminer og mineraler og ældes før tiden. Desuden øger junkfood risikoen for fx hjertekar- sygdomme, kræft, demens og type 2-diabetes. Løsning

22. september 2011

Konsekvens Junkfood gør dig ikke bare hurtigere overvægtig. Den fylder dig også med tomme kalorier, så du risikerer at komme til at mangle vigtige vitaminer og mineraler og ældes før tiden. Desuden øger junkfood risikoen for fx hjertekar- sygdomme, kræft, demens og type 2-diabetes.

Løsning Det går typisk galt, når vi skal improvisere, så lav en ugeplan for din frokost. Du kan fx veksle mellem en sund madpakke og kantinens mad. En af de helt store fælder er den madkultur, der ofte er på arbejdspladser med travlhed og korte deadlines. Her skal du stå fast, når der bliver ringet efter en pizza.

Bonustip Smør en sund madpakke til næste dag i forbindelse med aftensmaden. Brug eventuelt et stykke kylling eller nogle grønsager, der er tilovers.

Læs også

Måske er du interesseret i ...

Vi anbefaler

Fandt du ikke det, du ledte efter? Søg her: