vinter, løb, rød jakke, sne, lasse, hue, handsker, skov, natur

Få succes med dit nytårsforsæt

Vi viser dig her, hvordan du sætter dig selv realistiske mål for din træning, og giver dig hjælp til, hvordan du holder dem.

14. december 2010

Det er nemt at sætte sig et nytårsforsæt. Det svære er at holde det. Nu skal det være anderledes. Se her, hvordan du lykkes med dit nytårsforsæt – uanset hvad dit niveau og dit mål er.

Få succes med dit nytårsforsæt

Klik på et af de ni links herunder og se, hvordan du får succes med netop dit nytårsforsæt.

Inspiration til et 'mini-nytårsforsæt'

Gå flere ture: Plejer du at mødes med dine venner på en café til en caffe latte og en sludder, så foreslå i stedet, at I går en tur indimellem. Gåture er oplagte som socialt element. I kan gå, når det passer ind, og gode snakke og idéer flyder skridt for skridt i naturen, mens frisk luft fylder lungerne. Samtidig forbrænder man et pænt antal kalorier ved gåture i et rask tempo.

Gå tidligt i seng: En god nattesøvn er vigtig for en lang række sundhedsfremmende processer i kroppen, og søvn er da også blevet det nye sort. Men er det generelt svært at leve op til kravet om 7-8 timers nattesøvn, så vælg en dag om ugen, hvor du går tidligt i seng og oplever at være helt udhvilet, når du står op.

Sæt dig et mål: Et mål virker ofte motiverende, og på den måde gavner det din sundhed. Det kan være, du drømmer om at gennemføre et bestemt løb, men det kan også være, at dit mål er at opnå et vægttab, sjovere træning eller mere tid til træning. Når du har sat dig et mål, er det en god idé at lave en plan for, hvordan du når dit mål, og hvordan du skal prioritere.

Tema

Læs også

Måske er du interesseret i ...

Vi anbefaler

Fandt du ikke det, du ledte efter? Søg her: