Læs også

Solbær

Svesker

Svesken indeholder oceaner af mikroskopiske plantestoffer, der fra tarmen stryger over i blodet og videre ud i kroppens celler.

Her virker de som et bolværk mod cigaretrøg, udstødningsgasser og alle de andre ting, der trænger ind og strabadserer vores krop og sætter immunforsvaret på overarbejde.

SVESKE

Sådan gør du: Sveskerne er fine at spise som sund snack, hvor de erstatter vingummi, bolsjer og andet slik. Alternativt kan du skære dem i små stykker og komme dem i myslien. Eller du kan koge dig en sveskegrød. Andre styrker ved svesken: Svesken indeholder både kostfibre og plantestoffer, der sætter effektivt gang i tarmsystemet. Det er særlig fordelagtigt, hvis du her i den mørke vintertid spiser tung vintermad og begynder at døje en smule med en stoppet mave. Husk, at svesker er meget rige på kulhydrater og relativt dyre i det daglige kalorieregnskab. Andre, der også er gode: Tørrede abrikoser, rosiner, tørrede figner og andre former for tørret frugt deler mange af sveskernes kvaliteter. OBS: Spiser du 2-4 svesker om dagen, er det en passende dosis i forhold til kalorieregnskabet og i forhold til sveskernes evne til at sætte kraftigt skub i fordøjelsen. Næringsindhold pr. 100 gram: Energi: 257 kcal Protein: 2,7 gram Fedt: 0,7 gram Kulhydrat: 63,3 gram

Stor vinterpakke til dig

Hold varmen og bliv set i mørket for KUN 69,50 kr. Lige nu kan du få en løbehue, handsker, hue, LED-armbånd og LED-lys til skoen + 2 numre af Aktiv Træning til en vanvittig pris. Du får hele pakken med alle 5 dele samt 2 numre af Aktiv Træning for KUN 69,50 kr. (+ 29,50 kr. i porto). Tilbuddet gælder kun så længe lager haves. Læs meget mere her

Læs også

Måske er du interesseret i ...

Vi anbefaler

Fandt du ikke det, du ledte efter? Søg her: