Jeg vil gerne træne mere

Sådan gør duSkridt nummer 1 er, at du præciserer dit mål. Skriv ned, hvad ‘mere’ betyder. Gør det så konkret som fx: “Fra 1. januar vil jeg styrketræne 2 gange om ugen i stedet for 1”. Nu har du både en dato for, hvornår dit nye og mere aktive liv begynder, og du ved, præcis hvor meget ekstra træning du sigter mod. Husk, at langsom optrapning – gerne efter et træningsprogram – forebygger skader.Tip

Sådan gør du Skridt nummer 1 er, at du præciserer dit mål. Skriv ned, hvad ‘mere’ betyder. Gør det så konkret som fx: “Fra 1. januar vil jeg styrketræne 2 gange om ugen i stedet for 1”.

Nu har du både en dato for, hvornår dit nye og mere aktive liv begynder, og du ved, præcis hvor meget ekstra træning du sigter mod.

Husk, at langsom optrapning – gerne efter et træningsprogram – forebygger skader.

Tip Før logbog over din træning, og gør status fx hver søndag over den forløbne uges indsats. Find gerne en skrap støtteperson, du skal aflægge rapport til! Giv til gengæld dig selv en belønning, og pral, hver gang du 3 uger i træk har holdt dit nytårsforsæt.

Læs også

Måske er du interesseret i ...

Vi anbefaler

Fandt du ikke det, du ledte efter? Søg her: