Jeg vil træne mere regelmæssigt

Sådan gør duDefinér først, hvad regelmæssig træning er for dig. Er det at træne en times tid 2, 3 eller 4 gange om ugen? Skriv derefter en liste over dine mest typiske undskyldninger for at pjække fra træning, og se, om der viser sig et mønster. Sker det oftest, når du har ekstra travlt på jobbet, eller hvis vejret er dårligt? Eller føler du dig i perioder simpelthen for sløv, når du først er kommet hjem fra arbejde? Uanset hvad din undskyldning er, så udtænk effektive måder at omgå fælderne på.

Sådan gør du Definér først, hvad regelmæssig træning er for dig. Er det at træne en times tid 2, 3 eller 4 gange om ugen?

Skriv derefter en liste over dine mest typiske undskyldninger for at pjække fra træning, og se, om der viser sig et mønster. Sker det oftest, når du har ekstra travlt på jobbet, eller hvis vejret er dårligt? Eller føler du dig i perioder simpelthen for sløv, når du først er kommet hjem fra arbejde? Uanset hvad din undskyldning er, så udtænk effektive måder at omgå fælderne på.

Måske skal du fremover køre til træning direkte efter fyraften, så du ikke først skal hjem og vende og dermed risikerer at blive fristet af sofaen.

Måske kan du finde tid til at træne mere regelmæssigt i dagligdagen ved at cykle eller løbe på arbejde et par gange om ugen. Eller måske skal du få dig nogle helt faste træningstidspunkter –.fx tirsdag og torsdag klokken 17-18 samt søndag klokken 11.

Tip Tilmeld dig allerede nu et løb i slutningen af hvert af årets 4 kvartaler. Fortæl din familie og kolleger om dine planer. Det kan være det lille ekstra pres, der skal til for at få dig af sted til træning på dage, hvor du ikke er topmotiveret. Du vil jo helst ikke floppe på konkurrencedagen, vel?

Læs også

Måske er du interesseret i ...

Hvad er det bedste ved vintertræning?

Vi anbefaler

Fandt du ikke det, du ledte efter? Søg her: