Jeg vil undgå skader

Sådan gør duLangt de fleste sportsskader er overbelastningsskader, der skyldes, at vi har været for ivrige i jagten på at komme i bedre form. Hører du til dem, der døjer med tilbagevendende skader, kan variation i din træning mindske belastningen på dine skadessteder. Alliér dig med en professionel træningsvejleder eller fysioterapeut, og få lavet et skræddersyet træningsprogram til dig selv. Følg kontinuerligt op ved at føre dagbog over din træning, og notér, hvordan din krop reagerer under og efter hvert træningspas.

Sådan gør du Langt de fleste sportsskader er overbelastningsskader, der skyldes, at vi har været for ivrige i jagten på at komme i bedre form. Hører du til dem, der døjer med tilbagevendende skader, kan variation i din træning mindske belastningen på dine skadessteder.

Alliér dig med en professionel træningsvejleder eller fysioterapeut, og få lavet et skræddersyet træningsprogram til dig selv. Følg kontinuerligt op ved at føre dagbog over din træning, og notér, hvordan din krop reagerer under og efter hvert træningspas.

Husk især at beskrive, hvordan de steder føles, hvor du tidligere har været skadet. Det vil hjælpe dig og din eventuelle vejleder med at lære din krops grænser bedre at kende, så du fremover nemmere kan undgå at overbelaste den.

Tip Tænk positivt. Fokusér på alt det, som du kan og vil – på trods af din tendens til skader. Slå ikke dig selv oven i hovedet med alt det, som du ikke kan. Positivt formulerede mål virker bare bedre.

Læs også

Måske er du interesseret i ...

Vi anbefaler

Fandt du ikke det, du ledte efter? Søg her: