mand spiser køkken salat peberfrugt olie grøn tallerken frisk
© Colourbox

5 kost-fejl saboterer din træning

Lad ikke kosten sabotere din træning. Få en løsning til de 5 mest almindelige kost-fejl, der sker når du træner.

27. februar 2012 af Martin Kreutzer

Vores maver arbejder ikke ens, men som tommelfingerregel kan fødevarer genere i cirka så mange timer:

  • 6 timer: Røget makrel, laks, ål og anden røget og fed fisk. Nødder som hassel- og valnødder.

  • 5 timer: Tørrede bønner, rosenkål, blomkål, broccoli og de fleste andre former for kål. Alle former for røget kød.

  • 4 timer: Grove kornprodukter, fx kernerugbrød og fuldkorns pasta, brune ris, rødt kød og fed fisk (der ikke er røget). Rosiner og anden tørret frugt.

  • 3 timer: Finere kornprodukter, fx lyst brød og almindelig hvid pasta. Fjerkræ, hvid fisk og grønsager som ærter og peberfrugter. Skyr, græsk yoghurt og fromage frais.

  • 2 timer: Frugt, almindelig yoghurt, salat og agurk. Almindeligt knækbrød, mager fisk, bagt kartoffel og pasta.

  • 1 time: Små mængder af den mad, som vi viser ud for 2 og 3 timer. Banan (kun meget modne), franskbrød med syltetøj eller nutella.

  • 0 timer: Meget små mængder af 2-3-timers-maden, energidrik, geler eller letfordøjelige energibarer. Juice fortyndet med vand.

Se de fem fejl på de næste sider >

Tema

Læs også

Måske er du interesseret i ...

Vi anbefaler

Fandt du ikke det, du ledte efter? Søg her: