Kylling i stedet for skinke

Din gevinst: + 12 % mere proteinKyllingen giver dig ekstra protein, samtidig med at du får skåret lidt fedt fra i forhold til skinke. Rigtig godt bliver det, hvis du undgår kyllingeskindet.Næringsindhold pr. 100 g:Energi: 113 kcalProtein: 20,6 gramFedt: 3,2 gramKulhydrat: 0,4 gramBonus: Kyllingens sparsomme fedt er primært af den kredsløbsvenlige slags, modsat svinekødets, der hovedsagelig består af usundt mættet fedt.

Din gevinst: + 12 % mere protein

Kyllingen giver dig ekstra protein, samtidig med at du får skåret lidt fedt fra i forhold til skinke. Rigtig godt bliver det, hvis du undgår kyllingeskindet.

Næringsindhold pr. 100 g: Energi: 113 kcal Protein: 20,6 gram Fedt: 3,2 gram Kulhydrat: 0,4 gram

Bonus: Kyllingens sparsomme fedt er primært af den kredsløbsvenlige slags, modsat svinekødets, der hovedsagelig består af usundt mættet fedt.

Tip: Du kan lave dit eget sunde kyllingepålæg ved at stege et kyllingebryst og skære det ud i tynde skiver. Så har du til dagen efter.

Læs også

Måske er du interesseret i ...

Vi anbefaler

Fandt du ikke det, du ledte efter? Søg her: