Linser i stedet for bønner

Din gevinst: + 40 % mere proteinTørrede linser er et godt alternativ til tørrede bønner. De skal ikke ligge i blød natten over, før de kan bruges, og indeholder langt mere protein end bønnerne.Næringsindhold pr. 100 g:Energi: 338 kcalProtein: 25,1 gramFedt: 2,0 gramKulhydrat: 60,1 gramBonus: Langsomme kulhydrater, fordøjelsesfremmende kostfibre og en bunke vitaminer og mineraler. Du får det hele fra linserne, der forener kødets og fuldkornets kvaliteter.

Din gevinst: + 40 % mere protein

Tørrede linser er et godt alternativ til tørrede bønner. De skal ikke ligge i blød natten over, før de kan bruges, og indeholder langt mere protein end bønnerne.

Næringsindhold pr. 100 g: Energi: 338 kcal Protein: 25,1 gram Fedt: 2,0 gram Kulhydrat: 60,1 gram

Bonus: Langsomme kulhydrater, fordøjelsesfremmende kostfibre og en bunke vitaminer og mineraler. Du får det hele fra linserne, der forener kødets og fuldkornets kvaliteter.

Tip: Erstatter du ris eller pasta med linser, booster du rettens proteinindhold uden at tilføje flere kalorier.

Læs også

Måske er du interesseret i ...

Vælger du feriested efter træningsmulighederne?

Vi anbefaler

Fandt du ikke det, du ledte efter? Søg her: