Parmesanost i stedet for feta

Din gevinst: + 75 % mere proteinDen tørre ost rummer store mængder protein og er tilmed relativt fedtfattig. Parmesan er desuden nem at bruge, da den kan løfte smagen i de fleste retter.Næringsindhold pr. 100 g:Energi: 354 kcalProtein: 33,6 gramFedt: 24,1 gramKulhydrat: 1,5 gramBonus: Du får seriøse mængder kalcium, der ud over at indgå i skelettets opbygning har betydning for musklernes gnidningsfrie funktion.

Din gevinst: + 75 % mere protein

Den tørre ost rummer store mængder protein og er tilmed relativt fedtfattig. Parmesan er desuden nem at bruge, da den kan løfte smagen i de fleste retter.

Næringsindhold pr. 100 g: Energi: 354 kcal Protein: 33,6 gram Fedt: 24,1 gram Kulhydrat: 1,5 gram

Bonus: Du får seriøse mængder kalcium, der ud over at indgå i skelettets opbygning har betydning for musklernes gnidningsfrie funktion.

Tip: Brug parmesan i salaten. Det løfter ikke kun proteinindholdet, men gør også, at du udnytter grønsagernes vitaminer.

Læs også

Måske er du interesseret i ...

Vi anbefaler

Fandt du ikke det, du ledte efter? Søg her: