© Colourbox

Peanuts i stedet for hasselnød

Din gevinst: + 67 % mere proteinNødder er generelt en god kilde til vegetabilsk protein. Vælger du tørrede jordnødder, indeholder de lige så meget protein som kød, kylling og fisk.Næringsindhold pr. 100 g:Energi: 575 kcalProtein: 24,9 gramFedt: 42,7 gramKulhydrat: 28,4 gram Bonus: Jordnødder er ikke kun fyldt med protein. De indeholder også sunde fedtsyrer, immunforsvarsstyrkende E-vitamin og et væld af andre gode stoffer.

Din gevinst: + 67 % mere protein

Nødder er generelt en god kilde til vegetabilsk protein. Vælger du tørrede jordnødder, indeholder de lige så meget protein som kød, kylling og fisk.

Næringsindhold pr. 100 g:

Energi: 575 kcal Protein: 24,9 gram Fedt: 42,7 gram Kulhydrat: 28,4 gram

Bonus: Jordnødder er ikke kun fyldt med protein. De indeholder også sunde fedtsyrer, immunforsvarsstyrkende E-vitamin og et væld af andre gode stoffer.

Tip: De tørrede jordnødder i bælg er det sundeste valg, men de salte, olieristede peanuts indeholder lige så meget protein.

Læs også

Måske er du interesseret i ...

Vi anbefaler

Fandt du ikke det, du ledte efter? Søg her: