Sådan optimerer du din træning med langsomme kulhydrater

Langsomme kulhydrater omdannes hurtigere til energi end protein og fedt. Derfor gælder det om at fylde maven med f.eks. en lækker rugbrødsmad ba?de før og efter din træning

11. maj 2016 af Kommerciel redaktion

Langsomme kulhydrater omdannes hurtigere til energi end protein og fedt. Derfor gælder det om at fylde maven med f.eks. en lækker rugbrødsmad ba?de før og efter din træning. Psst! Få en lækker opskrift nederst i artiklen.

Et godt bud på et brød til dig, der træner, er Levebrød fra Schulstad – en brødserie, der indeholder masser af fibre og fuldkorn. Uanset om du vælger rugbrød, sandwich, klapper eller boller, giver Levebrød, der indeholder minimum otte procent fibre, god energi til din krop, sa? du kan føre en sund og aktiv livsstil. Og sa? er Levebrød fuldkornsmærket, nøglehulsmærket og indeholder ikke konserveringsmidler eller stra?forkorter.

Det er en rigtig god ide? at spise langsomt optagelige kulhydrater, som f.eks. rugbrød eller andet brød rigt pa? fiber, to-tre timer før du skal træne i flere timer. Det stabiliserer nemlig dit blodsukker, sa? du kan fokusere pa? din træning og undga? at ga? sukkerkold.

Og det er meget bedre for dig, der træner, at lagre kulhydrater end at spise en diæt baseret pa? fedt, viser forskning. Det gælder nemlig om at forlænge den periode, hvor du omdanner kulhydraterne, sa? der kan lagres overskydende energi i blodet. Det lager, som kroppen tærer af, na?r du træner – særligt intenst og længe.

Derfor skal du ogsa? fortsætte med at spise kulhydrater efter din træning. Der er dine muskler nemlig meget modtagelige, sa? du er ekstra-klar til din næste træning.

LÆKKER RUGTOAST

2 skiver Levebrød Multikerne-rugbrød 10 grønne asparges 2 skiver god ost 3 skiver parmaskinke 1?2 peberfrugt

Steg brødet pa? en varm grillpande – det fa?r smagen af de mange lækre kerner frem. Læg en skive ost pa? hver varm brødskive. Grill peberfrugten i fine strimler. Knæk bunden af de grønne asparges og blanche?r dem. Saml til en lækker rugtoast med parmaskinke, og smør eventuelt med lidt mayo. Krydr med salt og peber. Find masser af andre lækre opskrifter her.

God appetit!

Læs også

Måske er du interesseret i ...

Vi anbefaler

Fandt du ikke det, du ledte efter? Søg her: