Sådan vælger du det rigtige proteinpulver til din træning

Sådan vælger du det rigtige proteinpulver til din træning

Det kan være svært at finde rundt i proteinpulver-junglen. For hvad er egentlig forskellen, og hvilken form er bedst til motionsløb, styrketræning og triatlon? Her er en guide til at finde det rigtige protein til netop din træning.

  • Af kommerciel redaktion for LinusPro Nutrition
  • 28-09-2016
Annonce

Protein er byggesten i dine muskler og en afgørende del af din kost, hvis du vil have det optimale ud af træningen. Det er derfor en fordel at supplere sund kost med proteinpulver, da det er en nem og hurtig måde for kroppen at optage protein på, hvilket gør, at du hurtigere restituerer og får resultater. Proteinpulver indeholder samtidig essentielle aminosyrer, som er med til at generere muskelvækst, vedligeholde muskler samt restituere muskelmasse.

Det er dog ikke ligegyldig, hvilken form for proteinpulver du vælger for at sikre den største effekt af protein. Der er nemlig forskel på, hvilket proteinpulver du skal gå efter, alt efter om du ønsker at opbygge muskler, performe flere gange om dagen eller træne for at holde dig sund og rask.



Her er en guide til at finde det perfekte proteinpulver til din træning:
VIL DU VIDE ENDNU MERE? Så læs hele LinusPro Nutritions store guide til proteinpulver


Til dig, der vil holde dig sund og sikre en slank linje:
WHEY100 protein er ideelt til dig, der ønsker en slankere krop, fordi pulveret er med til at stabilisere blodsukkeret, hvilket sikrer, at du ikke går sukkerkold og derfor griber ud efter chokoladebaren efter træning. WHEY100 giver desuden sundere knogler og er derfor også et rigtig godt supplement til kosten, hvis du styrketræner eller løber et par gange om ugen for at holde dig sund og rask.


Passer beskrivelsen på dig? Så læs mere om produkterne her


Til dig, der styrketræner eller træner 5-7 gange om ugen:
WHEY ISO har et højere indhold af protein end WHEY100, fordi valleproteinet gennemgår endnu en filtreringsproces. Det betyder, at WHEY ISO er særlig god til dig, der styrketræner på højt plan eller dyrker udholdenhedssport mange gange om ugen. WHEY ISO hjælper med at bygge, reparere og vedligeholde muskelmassen og er især god i barer, shakes og sportsgeler.


Lyder det som et produkt til din træningsform? Så se mere her


Til dig, der er bodybuilder eller triatlet med flere træningspas om dagen: HYDROPRO proteinpulver er den mest raffinerede form, der findes til dato og er ideel til dig, der styrketræner på eliteplan eller dig, der er langdistanceløber eller triatlet med op til flere træningspas om dagen.
HYDROPRO proteinpulver optages direkte i blodet, fordi det allerede i fremstillingsprocessen bliver “før- fordøjede” (ligesom det ville ske på naturligvis i din mave). Det betyder, at det optages nemmere i din krop, hvilket sikrer, at du får en langt hurtigere restitution, der gør det muligt for dig at træne flere gange om dagen. Faktisk viser undersøgelser, at HYDROPRO protein optages i kroppen efter blot 20 minutter.


Har du flere træningspas om dagen? Så er det her, du skal klikke


Linuspro - Whey100 ny



På LinusPro.dk kan du læse meget mere om WHEY100, WHEY ISO og HYDROPRO





NYHEDSBREV

Få vores gratis nyhedsbrev med masser af gode tips til din træning.

Følg os på instagram

Følg os på instagram

Få forsmag på testvindere og kom med bag kameraet.

Find os her
Mest læste
Dette skal du spise inden morgentræning

Dette skal du spise inden morgentræning

Kost og træning |

Spørgsmål: Jeg styrketræner om ...

Læs mere
<span class='restricted_content teaserbadge_image authenticated'><img src="http://aktivtraening.dk/files/bonnier-atr/imagecache/restricted_access_badge/bp_restricted_content_da-DK/plus-orange-at_24.png" alt="Eksklusivt materiale" title="Eksklusivt materiale" width="30" height="30" class="alternate"/><img src="http://aktivtraening.dk/files/bonnier-atr/imagecache/restricted_access_badge/bp_restricted_content_da-DK/plus-orange-at_24.png" alt="Eksklusivt materiale" title="Eksklusivt materiale" width="30" height="30" class="default"/></span>Sund og lovlig doping

Eksklusivt materialeEksklusivt materialeSund og lovlig doping

Kost og træning |

Forskning viser, at EPO får baghjul af ...

Læs mere
ALT du bør vide om protein

ALT du bør vide om protein

KOST |

Får du nok? Kan man få for meget? Og ...

Læs mere
Æg giver styrke og energi

Æg giver styrke og energi

Kost og træning |

Ægs fremragende ernæringsmæssige ...

Læs mere
Spis med omtanke før træning

Spis med omtanke før træning

Kost og træning |

En banan ligger lettere i maven end ...

Læs mere
Nyeste
ALT du bør vide om protein

ALT du bør vide om protein

KOST |

Får du nok? Kan man få for meget? Og ...

Læs mere
Dette skal du spise inden morgentræning

Dette skal du spise inden morgentræning

Kost og træning |

Spørgsmål: Jeg styrketræner om ...

Læs mere
Spiser du for tæt på din træning?

Spiser du for tæt på din træning?

Kost og træning |

Det er absolut ikke ligegyldigt, ...

Læs mere
13.000 kcal – se ultraløbers VILDE kost

13.000 kcal – se ultraløbers VILDE kost

Rekordløb |

Sådan spiste Pete Kostelnick hver dag i ...

Læs mere
Hvilken proteinpulver skal jeg vælge?

Hvilken proteinpulver skal jeg vælge?

Annonce |

Annonce: Det kan være svært at finde ...

Læs mere
Hot chili con carne

Opskrift | Hot chili con carne

Cookie- og privatlivspolitik