1 grovbolle med frugtrig marmelade og 2-3 skiver mager skæreost samt 1 rød peberfrugt

Ud 1 bolle med smør og syltetøj. Ind 1 grovbolle med frugtrig marmelade og 2-3 skiver mager skæreost samt 1 rød peberfrugt.

1. september 2011

Ud

1 bolle med smør og syltetøj.

Ind

1 grovbolle med frugtrig marmelade og 2-3 skiver mager skæreost samt 1 rød peberfrugt.

God, fordi: Grovbollen giver dig godt med fordøjelsesfremmende kostfibre. Andre kvaliteter er et pænt indhold af B-vitaminer og jern og selvfølgelig en ordentlig spandfuld energigivende kulhydrater. Marmeladen giver saft og sødme til måltidet samt lidt antioxidanter. Dem får du dog primært fra peberfrugten. Osten er måltidets helt store scoop, for den bidrager med lige så mange mættende proteiner, som tilfældet er for samme mængde kød.

Endnu bedre, hvis: Du går efter boller af hvid hvede, der er en fuldkornshvedesort, som giver mere luftige boller end traditionel fuldkornshvede. Med hvid hvede kan producenten smække mere fuldkornsmel i grovbollen, og det gavner de ernæringsmæssige kvaliteter.

Læs også

Måske er du interesseret i ...

Vi anbefaler

Fandt du ikke det, du ledte efter? Søg her: