4 måder at holde vægten nede på i julen

Julen byder altid på et væld af fristelser, men derfor behøver du ikke tage på af den grund. Vi giver dig 4 gode måder at holde vægten nede på i julen.

9. december 2016 af Anna Sjøstrøm / I FORM

Findes der noget bedre end at sætte tænderne i et overdådigt julebord med alle de bedste juleretter og -godter? Næppe. Til gengæld findes der temmelig meget andet, der er sjovere end at finde ud af, at man har taget flere kilo på, når julen er ovre. Snup de gode tips og undgå ubehagelige overraskelser på vægten.

Hold dig til én portion

Når æbleskivefadet bliver sendt rundt for anden gang, er det svært at være standhaftig og sige nej tak, men det ER altså virkelig et sted at spare på kalorierne. Og måske vil du endda opleve at sætte mere pris på første portion.

Spring ikke måltider over

Når man har ferie, er det naturligt at falde ud af de daglige rutiner – også når det kommer til måltider. Og har man så lige spist alt for meget aftenen inden, så er det tiltalende at springe et måltid over, men du vil desværre blot opleve, at du senere på dagen overspiser.

Bevæg dig

Det meste julemad ligger meget tungt i maven, og det gør det kun endnu sværere at komme i løbeskoene. Ikke desto mindre er motion din bedste ven, hvis du vil forbrænde kalorier, så afsted med dig. Og alt tæller. Fx kan du vælge at gå til supermarkedet og bære varerne hjem.

Fokuser på selskabet

Okay okay, julen er lig med god mad, men indimellem skal vi måske lige tage det roligt, inden vi frådende kaster os over julebordet. I bund og grund er det jo de mennesker, vi deler julemaden med, der skaber hyggen.

Optimer din træning med den rigtige kost. I Aktiv Træning får du opskrifter og ekspertråd til, hvordan du skal spise før, under og efter træning. Se din rabat her!

Læs også

Måske er du interesseret i ...

Vi anbefaler

Fandt du ikke det, du ledte efter? Søg her: