© Colourbox

Blancher din broccoli

Broccoli er fyldt med antioxidanter, og du får det største udbytte, hvis du blancherer den grønne sundhedsbombe.

Vil du du udnytte de mange sunde stoffer i broccoli optimalt, så bør du kun blanchere broccoli i kort tid, når du tilbereder aftensmaden.

Broccoli regnes for at være en af de allersundeste madvarer, vi overhovedet kan sætte på middagsbordet, da indholdet af antioxidanter er næsten uhørt højt. Og netop ved at blanchere broccoli fremfor at gennemkoge, så holder broccoli på stort set alle de vigtige antioxidanter.

Fjerner bakterier i broccoli

Det kogende vand tager samtidig livet af eventuelle bakterier, som måtte gemme sig i dens mange forgreninger og ved at blanchere broccolien, får du også blødgjort den en smule, så den bliver lettere at spise.

Køb den friske broccoli

Det bedste valg er den friske broccoli, fordi den sprudler af styrkende stoffer. Især indholdet af C-vitamin er markant højere end i den frosne variant. Vælger du den økologiske udgave, så slipper du også får besværet med at rengøre den for sprøjtemiddelrester på overfladen.

Læs også

Måske er du interesseret i ...

Vi anbefaler

Fandt du ikke det, du ledte efter? Søg her: