Rugbrød og 1 æg, ca. 200 gram frisk frugt og 1 krus te

Ud Ristet rugbrød med ost og smør. Ind Rugbrød og 1 æg, ca. 200 gram frisk frugt og 1 krus te.

1. september 2011

Ud

Ristet rugbrød med ost og smør.

Ind

Rugbrød og 1 æg, ca. 200 gram frisk frugt og 1 krus te.

God, fordi: I sin ferske form giver rugbrødet dig godt med energigivende kulhydrater, og modsat det ristede rugbrød er der ikke nogen grund til at bekymre sig om de akrylamider, der dannes ved ristning af brødet. Brødets mange rugfibre er også guf for din tarms funktion, og samtidig har de vist sig at kunne påvirke leverens kolesterolproduktion i en gunstig retning. Ægget er en ernæringsmæssig perle, som på fornemste vis kombinerer særdeles mættende proteiner med yderst sunde fedtstoffer. Deres gunstige indvirkning på kredsløbet opvejer så rigeligt det kolesterol, som følger med blommen. Teen topper det sunde måltid af ved ligesom frugten at smække en hel masse antioxidanter ud i din blodbane.

LÆS OGSÅ: Æg er sundt – se hvorfor du skal spise løs!

Endnu bedre, hvis: Du kommer Becel på dit rugbrød. Lidt smør skader såmænd heller ikke, men Becel indeholder såkaldte plantesteroler, der har en dokumenteret evne til at sænke dit kolesteroltal. Spejler du dit æg, så benyt gerne en neutral rapsolie. Den tåler fint stegetemperaturen og sikrer, at du ikke får overdøvet æggets smag.

Læs også

Måske er du interesseret i ...

Vi anbefaler

Fandt du ikke det, du ledte efter? Søg her: