3 snacky superfoods, der booster din performance

Flet et lille supermåltid ind i din hverdag med disse energigivende råvarer

12. august 2016 af kommerciel redaktion for Bosch

1. Mørk chokolade

Det lyder som en drøm, men det er videnskabeligt dokumenteret: Mørk chokolade kan forbedre dine atletiske præstationer! Hemmeligheden skyldes en særlig type af flavonoider i kakaobønner, der øger produktionen af nitrogenoxid i kroppen. Nitogenoxid er kendt for at stimulere blodgennemstrømningen og øge udholdenheden og styrken.

Tip: Opbevar din mørke supersnack i en lufttæt indpakning et mørkt og tørt sted. I sommertiden (og hvis du varmer med pejs/brændeovn) er det en god idé med et køligere alternativ. Mange tør ikke at bruge et køleskab på grund af det fugtige miljø – her kan her kan det være en fordel med VitaFresh, hvor sensorer regulerer luftfugtigheden.

2. Kirsebær

Kirsebær er supersnacks for sportsmennesker, da de indeholder masser af energigivende kulhydrater og kan reducere ømhed i musklerne. Snack altid på dem, når du restituerer, fordi de indeholder mange fibre (hvilket er en god ting – men under løbeturen er det bedre at bruge energien på de mange kilometer end fordøjelse!).

Tip: Du kan forlænge levetiden ved at opbevare dem køligt og i en lufttæt beholder. Hvis du ofte har brug for at holde bær friske længere, kan du vælge et køleskab med VitaFresh pro fra Bosch. Så kan kirsebær holde sig friske i op til 13 dage i den særligt egnede skuffe med fugtregulering.

3. (Frosne) bananer

Bananer byder på hurtigt optagelige kulhydrater, der booster energien til dine atletiske udfoldelser. De er spækkede med kalium og opbygger derfor proteiner i kroppen, regulerer væskebalancen, blodtrykket og sikrer en velfungerende nerve- og muskelfunktion.

Tip: Halvér en klase, kom på ispinde og frys. Dyp de frosne toppe i smeltet mørk chokolade og drys med hakkede nødder, når du kommer hjem fra træningen – så har du kølende, cremet snack. I et Bosch køle-/fryseskab med noFrost funktion undgår du isdannelse i fryseren. Afrimning er ikke nødvendig, og du får tid til mere sport.

Se mere om optimal opbevaring og friskholdelse af frugt og grønt på Bosch-home.dk/vitafresh

Kilder: Journal of the International Society of Sports Nutrition, livescience.com, sweets.seriouseats.com, eatbydate.com, The National Centre for Technology and Food Safety

Læs også

Måske er du interesseret i ...

Vi anbefaler

Fandt du ikke det, du ledte efter? Søg her: