HUSK: Undgå at komme op på tæerne på forreste fod. Vil du gøre øvelsen lidt hårdere, kan den laves med en vægt i hænderne. © Valling.com

2. del: Lunges

Crossfit-skolen video: Lunges træner forlår, baglår, baller og balance.

26. marts 2015 af Frederik Ægidius & Jesper U. Larsen.

Sådan laver du crossfit-øvelsen sikkert:

1. Stå med din hoftebreddes afstand mellem fødderne. Spænd let i mave og baller.

2. Tag et langt skridt frem med dit ene ben – din fod skal være længere fremme end dit knæ. Det modsatte knæ skal ned at røre gulvet blidt. Vend tilbage til stående position igen ved at sætte kraftfuldt af med det forreste ben. Skift ben, næste gang du træder frem.

Tempo: Kontrolleret ned. Hvis du kan, må du gerne køre eksplosivt op.

Du træner: Forlår, baglår, baller og balance.

FINISHER, 2. DELEfter de 10 minutter med worm walks og lunges laver du så mange squats som muligt på 60 sekunder efterfulgt af så mange push-ups som muligt på 60 sekunder.AIRSQUATSSådan gør du:
  • 1. Start stående. Spænd i baller og mave, og ret ryggen.
  • 2. Skub hoften tilbage, mens du holder brystet højt.
  • 3. Sænk hoften så langt ned, at den er under knæhøjde. Stræk benene, og vend tilbage til startpositionen.
Tempo: Kontrolleret ned, eksplosivt op.
PUSH-UPSSådan gør du:
  • 1. Læg dig på maven med tåspidserne i gulvet. Placér hænderne under skuldrene eller en anelse bredere.
  • 2. Spænd i maven og i ballerne, og pres dig op i strakte arme.
Tempo: Eksplosivt op, kontrolleret ned.

Læs også

Måske er du interesseret i ...

Vi anbefaler

Fandt du ikke det, du ledte efter? Søg her: