Læs også

Bear crawl

HUSK: Hold spændet i maven og ballerne under hele bevægelsen, så du ikke ‘hænger’ på midten. © Valling.com

Hand release push-ups

Crossfit-skolen video: Hand release push-ups træner bryst, arme og mave.

4. august 2014 af Frederik Ægidius & Jesper U. Larsen.

Sådan laver du crossfit-øvelsen sikkert:

1. Læg dig i armbøjningsposition med strakte arme og tåspidserne i gulvet. Hænderne skal være placeret under skuldrene eller en anelse bredere. Hvis du vælger at lave øvelsen på knæene – som er en nemmere version – skal du løfte fødderne fra gulvet, så du hviler på knæene. Spænd i mave og baller, og sørg for, at der er en lige linje fra dine fødder/knæ op gennem ryggen hele vejen op til nakken.

2. Bøj i albuerne, og sænk langsomt brystet ned mod gulvet. Når du er helt nede at røre med brystet, løfter du kortvarigt hænderne fra gulvet. Derefter presser du dig igen op i strakte arme.

Tempo: Kontrolleret ned, eksplosivt op.

10 gentagelser – og ryk videre

Muskler, du træner: Bryst, arme og mave.

Læs også

Måske er du interesseret i ...

Vi anbefaler

Fandt du ikke det, du ledte efter? Søg her: