HUSK: Man kan nemt komme til at bruge benene for meget i denne øvelse, men prøv at bruge dem så lidt som muligt – så får du mere ud af øvelsen! © Valling.com

Muscle up på bordkant

Crossfit-skolen video: Muscle up på bordkant træner øvre ryg og arme.

10. oktober 2014 af Frederik Ægidius & Jesper U. Larsen.

Sådan laver du crossfit-øvelsen sikkert:

1. Du starter siddende på knæ foran et solidt bord med fødderne under bagdelen. Hold fast i bordkanten. Du skal sætte dig, så bagdelen er på linje med den kant, du holder fast i.

2. Du hiver dig nu kontrolleret op – ligesom i en pull-up, men nu skal du længere op, så brystet kommer ind over bordet. Du kan bruge benene til at hjælpe, men brug dem så lidt som muligt.

3. Når du er nået op på bordet med brystet, skal du uden at bruge benene strække armene helt. Du vender tilbage til udgangspositionen ved at køre bevægelsen baglæns.

Tempo: Dette er en teknisk krævende øvelse, så kør den langsomt og kontrolleret.

7 gentagelser – og videre til næste øvelse

Muskler, du træner: Øvre ryg og arme.

Læs også

Måske er du interesseret i ...

Vi anbefaler

Fandt du ikke det, du ledte efter? Søg her: