Læs også

Thrusters

HUSK: Sørg for, at du ikke falder forover. Skub hoften tilbage som det første, hver gang du bevæger dig ned. Ellers er det meget svært at holde fødderne i gulvet. © Valling.com

Squat jumps

Crossfit-skolen video: Squat jumps træner baller, forlår, baglår, inderlår samt core og balance.

Sådan laver du crossfit-øvelsen sikkert:

1. Stå med din skulderbreddes afstand mellem fødderne. Spænd i ballerne, og sug maven ind.

2. Med vægten på hælene (uden at løfte tæerne!) skubber du hoften tilbage og sænker bagdelen mod gulvet. Sænk hoften så langt ned, at den er under knæhøjde, og sørg for, at knæene er på linje med tæerne. Hold brystet højt og hænderne foran brystet.

3. Herfra hopper du, så højt du kan, og lander blødt med let bøjede ben, inden du gentager bevægelsen.

Tempo: Du kan udføre bevægelsen, så hurtigt eller langsomt du vil – det vigtige er, at du udfører den kontrolleret.

20 gentagelser pr. runde

Muskler, du træner: Baller, forlår, baglår, inderlår samt core og balance.

Læs også

Måske er du interesseret i ...

Hvad er det bedste ved vintertræning?

Vi anbefaler

Fandt du ikke det, du ledte efter? Søg her: