Mand i romaskine, Fitness center, Total, Grøn trøje, Indendørs,

Få mere ud af dit fitnesscenter

Vi har sammensat det perfekte program til dig. Det sikrer dig maksimalt udbytte med et minimalt tidsforbrug.

Træningsprogram Øvelserne hører sammen parvis. De første uger skal du køre alle 4 par igennem 2 gange.

  • A1 Squat + A2 Leg curl x 2

  • B1 Pulldown + B2 Hammer curl x 2

  • C1 Deadlift + C2 Calf raise x 2

  • D1 Incline press + D2 Pushdown x 2

Sådan gør du Udfør A1 direkte efterfulgt af A2. Først herefter holder du 1½ minuts pause. Gør det 2 gange, hvorefter du går videre til B1 og B2, derefter C1 og C2 og til sidst D1 og D2. Hvert supersæt udføres altså 2 gange. Når du bliver stærkere, kan du øge det til 3 x hvert supersæt og nøjes med 1 minuts pause.

Afslut programmet med 3 x 500 meters roning. Sæt romaskinens modstand lavt, og ro i det højeste tempo, som du kan holde over alle 500 meter. Hold 1 minuts pause efter hvert 500-meters-interval.

Sænk vægten langsomt

Brug 3 gange så lang tid på at sænke vægten, som det tager dig at løfte den. På den måde øger du styrken og muskelvæksten mest. Sæt jævnligt mere vægt på. Kan du fx lave 10 squats i begge af programmets 2 sæt, bør du øge vægten.

Tema

Læs også

Måske er du interesseret i ...

Vi anbefaler

Fandt du ikke det, du ledte efter? Søg her: