Klassiske intervaller

HvadKlassiske intervaller går ud på at splitte træningspasset op i en række mindre bidder, som afløses af korte pauser. HvorAlle steder uden for meget trafik. Det vigtigste er, at strækningen kan gennemløbes på 1,5-2 minutter. Samtidig skal der være mulighed for at løbe lidt forskellige distancer ved at forlænge eller afkorte runden. Formålet er, at I løber lige længe og havner ved startområdet. Hvordan

Hvad Klassiske intervaller går ud på at splitte træningspasset op i en række mindre bidder, som afløses af korte pauser.

Hvor Alle steder uden for meget trafik. Det vigtigste er, at strækningen kan gennemløbes på 1,5-2 minutter. Samtidig skal der være mulighed for at løbe lidt forskellige distancer ved at forlænge eller afkorte runden. Formålet er, at I løber lige længe og havner ved startområdet.

Hvordan Start med en grundig opvarmning. Stil jer ved startområdet, og løb en runde, så hurtigt I kan. Den hurtigste af jer løber lidt længere end den langsomste, så I når tilbage til startområdet samtidig. Hold pause sammen. Et godt intervalpas består af 4 x 2 minutters løb med 2 minutters pause. Er den ene af jer i bedre form end den anden, kan han tage et par ekstra intervaller i halen på det fælles træningspas.

Hvorfor Intervaltræningens pauser gør, at du kan presse pulsen op på et højere niveau, end hvis du løb en sammenhængende tur. Det betyder fantastisk konditionstræning og forbedrer også din evne til at arbejde med syre i benene.

Læs også

Måske er du interesseret i ...

Vi anbefaler

Fandt du ikke det, du ledte efter? Søg her: