Parduatlon

HvadVed parduatlon deles I om én og samme cykel, som I benytter på skift. Det giver nogle små afbræk i løbetræningen, mens den anden løber. HvorEn trafikfri rundstrækning på ca. 1 km uden lyskryds. Har I en mountainbike, er det sjovt og udfordrende at lave denne type træning på en rundstrækning i skoven. Hvordan

Hvad Ved parduatlon deles I om én og samme cykel, som I benytter på skift. Det giver nogle små afbræk i løbetræningen, mens den anden løber.

Hvor En trafikfri rundstrækning på ca. 1 km uden lyskryds. Har I en mountainbike, er det sjovt og udfordrende at lave denne type træning på en rundstrækning i skoven.

Hvordan Find en rundstrækning på cirka 1 km. Den ene part starter med at løbe, mens den anden tager cyklen og kører af sted. Når cyklisten indhenter løberen med en omgang, fortsætter han ca. 50 meter, stiller cyklen og fortsætter i løb. Løberen hopper nu i sadlen, overhaler makkeren med en omgang og skifter igen fra cykling til løb. Snup 4-6 omgange på den måde.

Hvorfor Øvelsen er rigtig god til at udligne styrkeforskellen mellem parterne, for den konditionsstærke part vil komme til at løbe markant længere, både vurderet i distance og tid, end den lidt svagere part. Belastningen kan også justeres ved at sænke eller øge henholdsvis løbe- og cykelfarten. Begge parter bliver dermed lige udfordret.

Læs også

Måske er du interesseret i ...

Vi anbefaler

Fandt du ikke det, du ledte efter? Søg her: