© Colourbox

Ketsjer

FordiDe eksplosive sportsgrene involverer alle kroppens store muskelgrupper. TilgodeserOpvarmning af lår, baller, ryg og skuldre. Tid10-15 min.IntensitetModerat intensitet, da første del af træningen typisk består af grundslag, der ikke kræver maksimal og eksplosiv belastning af kroppen. Før en kamp skal intensiteten i sidste del af opvarmningen være høj. Bonus-tip

28. september 2011

Fordi De eksplosive sportsgrene involverer alle kroppens store muskelgrupper.

Tilgodeser Opvarmning af lår, baller, ryg og skuldre.

Tid 10-15 min.

Intensitet Moderat intensitet, da første del af træningen typisk består af grundslag, der ikke kræver maksimal og eksplosiv belastning af kroppen. Før en kamp skal intensiteten i sidste del af opvarmningen være høj.

Bonus-tip For badminton er lange udfaldsskridt særlig vigtige. Tennisspilleren skal fokusere meget på opvarmning af rygmuskler og skulderparti.

Øvelsesbeskrivelse * Løb let på stedet ved banens baglinje. Accelerér mod nettet. Gentag sekvensen 5-8 gange.

  • Tag ca. 4 halvlange løbeskridt til siden, hvorefter yderste hånd føres ned til den yderste fod. Skift retning. Gentages 2-4 gange. Lav let jog i ca. 30 sek. mellem hver sekvens.

  • Stå med armene langs kroppen. Lav et let hop, og før benene ud til siden, mens armene samtidig føres op over hovedet i et sprællemandshop.

  • Armsving, mens du løber langsomt rundt på banen, aktiverer både skulderled og rotationer i ryggen.

Læs også

Måske er du interesseret i ...

Vi anbefaler

Fandt du ikke det, du ledte efter? Søg her: