Løb på tid. Et atletikstadion er det perfekte sted at løbe Coopertest, men bruger du løberuteplanneren her på aktivtræning.dk, kan du løbe mange andre steder.

Kan en Coopertest afsløre min form?

Jeg vil gerne blive en bedre løber og har læst, at det er en god idé jævnligt at teste, om formen rykker sig. Hvordan gør jeg det?

Coopertesten er en både nem og præcis metode til at tjekke løbeformen. I al sin enkelhed går testen ud på, at du skal løbe så langt, som du kan på 12 minutter.

Find en flad og jævn løberute, hvor du ikke risikerer at skulle stoppe for rødt, biler eller anden trafik. Løb i så højt og stabilt et tempo, som du kan holde i alle 12 minutter – det giver det bedste resultat.

Hvis du løber længere under din anden Coopertest om 4-6 uger, ja så har din træning virket, og du er kommet i bedre form.

Vil du gerne kende dit såkaldte kondital og se, om det er højt i forhold til din alder, kan du benytte vores beregner ved at klikke på linket herunder.

Prøv vores Cooper-test beregner!

Har du lyst til at prøve kræfter med ruteplanneren - Klik her!

Læs også

Måske er du interesseret i ...

Vi anbefaler

Fandt du ikke det, du ledte efter? Søg her: