Cooper test - tjek din kondition
Cooper test

En af de bedste konditionstests er Cooper-testen, der går ud på at løbe så langt som muligt på 12 minutter. Tag den her og få dit kondital!

Test: Coopertest

En af de bedste konditionstests er Cooper-testen, der i al sin enkelthed går ud på at løbe så langt som muligt på 12 minutter.

Coopers løbetest

Cooper-testen er en klassiker inden for konditionstests, der helt enkelt går ud på at løbe så langt som muligt på 12 minutter. Den tilbagelagte distance er ret uafhængig af alder, køn og kropsvægt, og den er derfor et rigtig godt mål for konditionen.

Det optimale sted at løbe cooper-testen er på et atletikstadion, men du kan også løbe konditionstesten på en almindelig flad landevej og så måle den tilbagelagte distance op på ruteplanneren her på aktivtræning.dk.

Cooper test - skema med kondital

Ved at aflæse dit kondital i skemaet herunder (mand/kvinde) kan du se, hvor god din kondition er, og hvor god form du er i.

Konditalskema
Konditalskema

Sådan laver du Cooper test:

1. Varm grundigt op med 5-10 minutters let løb efterfulgt af udstrækning.

2. Løb i 12 minutter, så langt du overhovedet kan.

3. Opmål den tilbagelagte distance.

Læs også

Måske er du interesseret i ...

Vi anbefaler

Fandt du ikke det, du ledte efter? Søg her: