Sådan bliver du bjergrytter uden bjerge

Med de rette træningsmetoder, kan du sagtens blive en stærk bjergrytter - også i flade Danmark. Se her hvordan.

Danmark er fladt som en pandekage, men det forhindrer dig ikke i at blive en god bjergrytter. Du skal bare gribe træningen rigtigt an.

Her en én måde at træne bjergtræning på. Har du brug for mere inspiration, så download vores PDF og få 4 andre træningspas, der giver gode bjergben.

Bjergtip 1: Kør i modvind En flad, vindblæst dansk landevej kan faktisk være velegnet til målrettet bjergtræning. Sid opret på cyklen med hænderne ovenpå styret, helt som kørte du i bjerge. Kør så 2 x 15-30 minutter i pivende modvind.

Hold en høj kadence (ca. 80 pedalomdrejninger pr. minut) og en høj puls (75-85 pct. af maks). Kører du i 10-12 m/s modvind, svarer det nogenlunde til at klatre på en 5-6 pct. stigning.

Flere bjergtips til din cykling Log ind og hent allew vores tips til, hvordan du bliver en bjergrytter - uden bjerge. Det er gratis.

Læs også

Måske er du interesseret i ...

Vi anbefaler

Fandt du ikke det, du ledte efter? Søg her: