© Sigurd Høyer

11 gode løbetips: Starthjælp i kulden

Vi ved, det kan være svært at komme op af sofaen og ud på stierne. Se her, hvordan du genvinder motivationen og bygger en urokkelig træningsiver op.

22. januar 2014 af Peter Bollerup Andersen

Vi giver her en effektiv omgang starthjælp til dig, der sidder fast i sofaen og ikke kan komme i gang med vinterløbet. For det kan være svært at komme ud, når vinden hyler langt ind i stuen. Men har du styr på dine mentale værktøjer, har du gode muligheder for at vinde over både sofa og stormvejr.

Her får 11 gode tips til at genfinde motivationen og komme i gang med løbetræningen igen.

Tip 1: Lok dig selv Hvis det virkelig kniber med lysten, kan du nogle gange lokke dig selv med, at du bare lige skal løbe 3 km, eller at det er okay at droppe intervallerne. Når du så er derude, vil du ofte opleve, at motivationen stille og roligt kommer tilbage. Og som regel ender det med en gedigen omgang træning, hvor du løber meget længere eller langt hurtigere, end du først havde lokket dig selv til.

Log ind som abonnent her og se de resterende 10 gode tips til, hvordan du kommer ud af vinterdvalen. De handler blandt om:

  • Makkerskab

  • Motionsløb

  • Træningsdagbog

  • Tunet gear

Læs også

Måske er du interesseret i ...

Vi anbefaler

Fandt du ikke det, du ledte efter? Søg her: