5 tips til at elske vinterløb

OK, indrømmet – løb om vinteren er altså ikke så tiltalende! Heldigvis får du her 5 tips, der får dig ud af døren og løfter din vinterløbeglæde.

28. november 2016 af Kim Petersen

1. Træn med en makker

Du har langt lettere ved at komme afsted, hvis du er forpligtet! Ingen har lyst til at svigte sin løbeven, der står og venter. En makker giver også turen en social dimension. Nogle af de bedste snakke har man på en løbetur.

2. Brug båndet

Vintertræning behøver ikke nødvendigvis at foregå udendørs. Kan du godt lide at træne på løbebånd inde i et lunt fitnesscenter, så gør det. Men kom gerne ud 1-2 gange om ugen for at vænne kroppen til at løbe ude.

3. Løb ikke efter ur

Vintertræning handler ikke om at præstere. Nyd træningsturen, og drop alt om tider. Løb i stedet på din fornemmelse og rytme. Så slipper du jo også for at stå i kulden og vente på, at dit GPS-ur fanger satellitsignalet!

4. Læg en plan

Sæt din vintertræning i perspektiv. Du skal fx løbe nu for at være god til foråret. Skriv din målsætning på et papir, og hæng det op. Fx at du vil løbe 10 km på 45 min., løbe 5 km i streg eller skal ud 3 gange ugentligt.

5. Klæd dig ordentligt

Investér i et sæt ordentligt vinterløbetøj. Et par gode vintertights, en svedundertrøje og en windbreaker. Handsker og hue. Det giver dig god komfort på løbeturen, og det er vigtigt og motiverende, at du kan holde varmen derude.

Hold varmen på løbeturen med en lækker løbetrøje. Se her, hvordan den bliver din.

Læs også

Måske er du interesseret i ...

Vi anbefaler

Fandt du ikke det, du ledte efter? Søg her: