6 gode grunde til at løbe om vinteren

I de kolde vintermåneder kan det være svært at finde motivationen til løb. Tilmeld dig et vinterløb - der er masser af gevinster at hente!

4. november 2016 af Jesper U. Larsen

1. Motivation

Din motivation til at træne stiger, når du har et mål. Ligger der en konkurrence og venter forude, er du mindre tilbøjelig til at lade dig stoppe af møgvejr og andre undskyldninger.

2. Løbeform

Fordi du træner målrettet og kontinuerligt, kommer du ud af vinteren i endnu bedre løbeform. Samtidig udgør konkurrencen i sig selv et fremragende træningspas.

3. Energi

Motion er et vigtigt våben mod det dalende energiniveau, som rammer mange af os i de mørke måneder. Løbet og træningen giver dig større fysisk og mentalt overskud.

4. Fællesskab

Vi er generelt mindre sociale om vinteren. Overtal vennerne til at melde jer til et løb sammen – så er der en anledning til at mødes, både til træning og på selve løbsdagen.

5. Oplevelser

Det er altid sjovt at deltage i et løb, når stemningen er i top, og adrenalinen pumper i kroppen. Vælger du fx en trailkonkurrence, får du tilmed en anderledes løbe- og naturoplevelse.

6. Råstyrke

Mentalt giver det hår på brystet at få løbetrænet, selvom det er møgvejr. Og under selve løbet presser du dig selv mere, end du er vant til – og træner dermed evnen til at ‘æde dig selv’.

Læs også

Måske er du interesseret i ...

Vi anbefaler

Fandt du ikke det, du ledte efter? Søg her: