© Colourbox

En løbebane gør dig til en bedre løber

Flyt din løbetræning ind på løbebanen og bliv en hurtigere og mere udholdende løber.

18. december 2013 af Bjarke Kobberø

En løbebane får de fleste til at tænke på testosteronpumpede sprintere eller pindetynde langdistanceløbere. Men løbebanen kan faktisk være et fremragende træningsredskab for dig, også selvom du kun løber et par gange om ugen.

Fordele ved en løbebane

En løbebane har en lang række fordele, du kan have gavn af:

  • Banen er ryddet for sne og af og til oplyst.

  • Banen er flad og jævn.

  • Banen giver mulighed for præcis distance måling. Den er 400 meter rundt, hvis du løber i bane 1.

  • Banen øger nærsten pr. automatik dit løbetempo og dermed dit træningsudbytte.

Sådan skal du træne på løbebane En løbebane er oplagt, hvis du vil have lidt fart i træningen. Her er én træningstur som den nye løber kan gøre brug af. Download vores PDF og få 11 andre gode banetræningspas. Læs også hvor meget længere omgangen bliver, hvis du løber i bane to og få et hav af andre facts om løbebanen.

4 x 200 meter Løb et sving + en langside i højt tempo. Hold 30 sekunders pause, og gentag. Efter 4 hurtige løb holder du 2 minutters pause. Tempoet skal være højt, men kontrolleret. Hold samme tempo på første og sidste sprint. Hvor meget: Løb 2-4 sæt a 4 x 200 m.

Hent pdf med 11 ekstra træningspas til løbebane

Læs også

Måske er du interesseret i ...

Vi anbefaler

Fandt du ikke det, du ledte efter? Søg her: