Få styr på din løbestil – nemt!

Vil du løbe hurtigere, mere effektivt og med færre skader? Så kig her, for lige nu kan du få en af de mest avancerede løbegadgets på markedet sammen med Aktiv Træning.

16. marts 2017 af Redaktionen

Vores såkaldte løbestil – altså den måde vi løber på – har fået masser opmærksomhed de seneste år. Stilen påvirker, hvor hurtigt og hvor effektivt vi løber, og hvor meget vores løb belaster kroppen. Der er derfor masser af gode grunde til at optimere sin løbestil, men det kan være svært at gøre uden en erfaren løbetræner, der holder øje med dig og hele tiden retter på dig. 


Med introduktionen af det dansk-udviklede SHFT bliver det dog meget nemmere. SHFT er en elektronisk version af den erfarne løbetræner. Den lille, flade, hvide pod ser måske ikke ud af meget, men det skal man ikke lade sig snyde af. Bag det uskyldige ydre gemmer sig et lille hardware-monster, der foretager 12.000 målinger i sekunder og regner på 9 forskellige løbe-metrics. Alle dataene samles op i din smartphone, og via SHFT-appen får du udførlige analyser af din løbestil og indblik i, om den udvikler sig i den rigtige retning, ligesom du får input til, hvordan du skal korrigere din stil.

Den første version af SHFT blev lanceret sidste år og tog løbebranchen med storm. Den fik hædrende omtale i Runners World og blev anmeldt til topkarakter adskillige medier – blandt andet Aktiv Træning.

Aktiv Træning har indgået et samarbejde med SHFT og kan derfor tilbyde dig SHFT 1 til en helt unik pris og før alle andre kan få fat i den. Læs mere om tilbudet her.

SHFT ONE hjælper dig med at forbedre din løbestil, mens du løber.
SHFT ONE hjælper dig med at forbedre din løbestil, mens du løber.

Det måler SHFT ONE

Kadence
Hvor mange skridt tager du i minuttet. Mange løbere løber med for lav kadence. Det giver tunge, lange skridt, der belaster kroppen unødigt.

Landings-vinkel
Hvilken vinkel rammer din fod jorden med, når foden går i jorden? Landingsvinklen giver et mere nuanceret billede af din landingsposition.

Afsæts-vinkel
Hvad er vinklen på din fod i det øjeblik, du sætter af fra jorden. Den optimale afsætsvinkel betyder, at du sætter af med mest mulig kraft.

Kontakttid
Hvor lang tid er din fod i jorden i jorden, for hvert skridt du tager? Du tager rigtig mange skridt i løbet af en løbetur, og selv en lille forbedring af kontakttiden på nogle få millisekunder vil resulterer i meget hurtigere løbetider.

Svævetid
Hvor lang tid svæver du mellem hvert løbeskridt? Som løber vil du gerne have en kort kontakttid og en lang, fremadrettet svævetid.

Skridtlængde
Hvor lange skridt tager du? Skridtlænge afhænger af benlængde, styrke, smidighed og af, hvor hurtigt du løber. Løber du med for lange skridt, vil du typisk lande på hælen med benet strakt foran dig. Det vil betyde, at du bremser meget op for hvert skridt samt belaster benene unødigt.

Landingsposition
Lander du på hælen, midtfoden eller forfode? Mange løbere vil have godt af at flytte landingspositionen lidt frem på foden, for mere effektivt løb.

G-Landing
Hvor meget kraft lander du med hver gang din fod går i jorden. Kan du reducere din G-landing i forhold til din fart, vil du belaste kroppen mindre.

Og endelig måler den selvfølgelig din hastighed.

Unikt tilbud
Helt unikt kan du LIGE NU få det internationalt roste SHFT løbecoach-system sammen med 12 nr. af Aktiv Træning for kun 599 kr (normalpris for SHFT system: 1.199 kr.). Optimer skridtlængde, Ground contact time, landingsvinkel mm., mens du løber. SHFT laver 12.000 målinger i sekundet og SHFT-stemmen guider dig live i dine hovedtelefoner. Klik her for at komme til tilbud.

Læs også

Måske er du interesseret i ...

Vi anbefaler

Fandt du ikke det, du ledte efter? Søg her: