Mand i skov, løber spurt, total

Gas op!

Effektiv træning til dig, der har løbet regelmæssigt i mindst et halvt år og træner 2-3 gange om ugen.

Du scorer både mentale og fysiologiske gevinster ved at løbe progressivt.

Den progressive trænings største styrke er, at den forbedrer din fartforståelse. Du bliver klogere på, hvor hurtigt du løber, hvor længe du kan holde tempoet, og hvor meget du kan øge tempoet uden at knække. Det er en uundværlig egenskab både til træning, og hvis du løber konkurrencer. Det gør, at du kan disponere dine kræfter, så du kan øge tempoet mod slutningen, når konkurrenterne begynder at hænge i bremsen.

Desuden giver det også et par solide gevinster på fysikken:

  • Forbedret udholdenhed: Når du gradvist øger farten, kommer du til at løbe stærkt på trætte ben. Det styrker musklernes udholdenhed, så du kan holde den kørende i længere tid.

  • Hurtigere ben: De hurtige passager, hvor du løber hurtigere end normalt, styrker koordinationen og vænner kroppen til at løbe stærkt.

  • Forbedret kondition: Når kroppen presses, presses lunger og kredsløb. Det forbedrer kroppens evne til at optage ilt og dermed din kondition.

Tema

Læs også

Måske er du interesseret i ...

Vi anbefaler

Fandt du ikke det, du ledte efter? Søg her: