Program Vælg det program, der passer til dig. Træn 2, 3 eller 4 gange om ugen.

Vælg et program der passer til dig

Få et træningsprogram til halvmaraton, hvor du selv bestemmer om du vil træne 2, 3 eller 4 gange om ugen.

Der er halvmaraton om 12 uger – og du skal løbe! For har du bare en nogenlunde grundform i dag, så guider vi dig sikkert igennem med vores succesfulde træningsprogram. Og du afgør selv, hvor meget du vil træne om ugen.

Med vores løbeprogram har du 12 effektive uger til rådighed. Det er nok til, at du kan bygge dig op både fysisk og mentalt og få en god oplevelse ud af løbet. Inden du går i gang, skal du blot gøre dig det klart, hvor meget du vil investere i projektet.

PRØV OGSÅ: Beregn din halvmarathon-tid ud fra din 5 km tid

Kan du nøjes med at komme joggende i mål, er det tilstrækkeligt at løbetræne to gange om ugen. Er der mere luft i kalenderen, og er ambitionerne større, kan formen få et ekstra nøk opad ved at proppe 1-2 ekstra træningspas ind.

Vælg det halvmaraton-program der passer til dig.

  • Jeg vil træne 2 gange om ugen Programmet her er til dig, der gerne vil gennemføre, men ikke har store ambitioner om sluttiden. Vær gerne aktiv mellem træningsdagene ved fx at cykle på arbejde, svømme eller køre mountainbike – men pres ikke dig selv for hårdt imellem løbeturene.

  • Jeg vil træne 3 gange om ugen Programmet her giver dig den fornødne udholdenhed og styrke til at kunne gennemføre i fin stil. I de første uger er der indlagt alternativ træning for at styrke din krop og skåne benene. Husk altid at holde en hviledag mellem dine træninger.

  • Jeg vil træne 4 gange om ugen Programmet her er ambitiøst, men overkommeligt – også for den relativt nye løber. Du laver en gang alternativ træning en gang om ugen. Det er for at styrke kroppen, skåne benene og samtidig give kondition og udholdenhed et løft. Husk ikke at løbe to dage i træk.

LÆS OGSÅ: Halvmarathon FAQ - sådan forbereder du dig til løbet

Download halvmaraton programmet

Her kan du hente halvmaratonprogrammerne så du selv kan bestemme om du vil træne 2, 3 eller 4 gange om ugen.

Læs også

Måske er du interesseret i ...

Vi anbefaler

Fandt du ikke det, du ledte efter? Søg her: