Hold løbeformen med styrketræning

Styrkeøvelser er vinterens bedste løbetræning. De forebygger skader og sætter mere fart i løbeskoene. Uanset om du er en garvet løber eller nybegynder, får du her vinterens 7 bedste øvelser.

19. november 2012

Hører du til dem, der ofte rammes af løbeskader, foregår vinterens bedste "løbetræning" faktisk hjemme på stuegulvet. Her kan du styrke de vigtigste muskler, så de bedre kan tåle belastningen ved at løbe kilometer efter kilometer.

Har du aldrig løbet, eller er det år og dage siden du senest snørede løbeskoene, er vores 7 effektive øvelser også en god investering. Mange nybegyndere fældes lynhurtigt af overbelastningsskader og mister troen på, at de kan løbe. Ved at ruste kroppen til løbetræning, kan du styre uden om skader - især hvis du samtidig husker ikke at lægge for hårdt ud. Løbeformen skal tålmodigt og gradvist bygges op.

Du skal ikke ud og investere i dyre redskaber for at lave vores øvelser. To gulvklude og en træningselastik er alt du behøver for at styrke løbemusklerne. Se her, hvilke 7 øvelser der forebygger alt fra løberknæ til skinnebensbetændelse.

Få øvelserne her Log ind herunder og se de 7 øvelser, der gør dig til en bedre løber. Har du ikke et login kan du nemt og gratis registrere dig som bruger.

Læs også

Måske er du interesseret i ...

Vi anbefaler

Fandt du ikke det, du ledte efter? Søg her: