Løb dig i topform inden vinter

Glem alt om, at løbesæsonen lakker mod enden. Efteråret er perfekt til at få banket de gode løberutiner og træningsglæden på plads, så du helt automatisk og med et smil holder løbeturene i fuld gang hen over vinteren.

7. oktober 2013 af Martin Kreutzer

Det er blevet køligere, ja. Og vejret kan være lunefuldt og svingende. Men hvad betyder det for en rask, energigivende løbetur? Det handler jo bare om at være klædt på til udfordringerne. Både mentalt og helt bogstaveligt.

For frem for alt er det her i sensommeren og det tidlige efterår, at du for alvor grundlægger de gode vaner og automatiserer løberutinerne, så du, inden den mørke tid lægger sig over landet, er rigtig godt inde i træningsrytmen.

For er du først inde i en rigtig god rutine med at prioritere din løbetræning trods lange arbejdsdage, praktiske gøremål, venner, familie og andre tidskrævende aktiviteter i dagligdagen, bliver det 10 gange lettere at holde ved.

Samtidig høster du al den gode energi, som regelmæssigt løb giver dig. Og du vil gradvist forankre løbetræningen som en naturlig del af ugens rutiner, inden mørket, kulden og flade vitamindepoter gør det ekstra svært at mobilisere energi til at træne.

Her får du 10 tip plus et komplet løbeprogram, der kan få dig i topform inden vinter:

10 skridt til gode, sunde løbevaner 10 skridt til gode løbevaner

10 ugers løbeprogram til nybegyndere

Løbeprogram til nybegyndere - 10 uger

10 ugers løbeprogram til øvede

Løbeprogram til øvede - 10 uger

Læs også

Måske er du interesseret i ...

Vi anbefaler

Fandt du ikke det, du ledte efter? Søg her: