Bliv glad af vinterløb Det er fristende at stille løbeskoene i vinterhi. Men bliv ved med at løbe - du bliver glad af det!

Løb vinterløb - og vær klar til foråret

Hvad med at starte det nye år på vej mod toppen? Løber du gennem vinteren, undgår du det klassiske form-dyk, som sætter ind efter bare to uger uden træning. Se 7 gevinster ved vinterløb – og få programmerne, der holder dig i gang hele vinteren.

3. december 2012

Glem alt om at sende løbeskoene i vinterhi. Holder du fast i løbeturene i de kolde, snefyldte måneder, kan du være sikker på at få masser af gevinster til både krop og sjæl. Du løfter dit humør, tanker ny energi og kan glæde dig over en hel stribe markante sundhedsgevinster, hver eneste gang du snører skoene og kommer ud i den kolde luft.

7 gevinster ved vinterløb

  • Du forbrænder en masse af vintermånedernes kalorier
  • Du opbygger en god grundform, og når du rammer foråret vil løbet føles som en leg
  • Et afvekslende underlag styrker musklerne
  • Det udfordrende vintervejr giver karakterstyrke
  • Du får anderledes meditative løbeoplevelser, når du løber
  • Du får masser af frisk luft på trods af vintermørket
  • Du løfter dit generelle humør og velbefindende

Begynder? Ingen grund til at vente!

Vintersæsonen er faktisk et fint tidspunkt for begynderen at starte op med at løbe.

Man har stierne for sig selv, og man skal heller ikke klemme sig ned i tætsiddende løbeshorts og T-shirt, så om vinteren er topmaven rart skjult bag den rummelige windbreaker. Det betyder, at man i ro og mag kan forbrænde de ekstra kilo uden at få forfængeligheden i klemme.

En anden fordel ved at starte op som begynder om vinteren er, at når foråret står for døren, er man i så god form, at man kan koncentrere sig om at nyde sine ture.

Se løbeprogrammer længere nede på siden.

Læs også

Måske er du interesseret i ...

Vi anbefaler

Fandt du ikke det, du ledte efter? Søg her: