Løberen

Har du ikke tid til at følge dit normale ugentlige løbeprogram i en periode, kan du bruge dette nødprogram, som effektivt holder dig i gang.

2. november 2011

Normal uge: Du løber 3-4 ture om ugen a 20-60 minutter per tur. Nøduge: 1 normal løbetur samt fx 1 kort intervalpas eller 1 bakkesprint

Kort intervalpas

  • 5 min. opvarmning: 5x10 m sprint med 60 procent af maksimale tempo.

  • 30 sek. sprint, efterfulgt af 60 sek. langsom jog. Gentages 5-8 gange afhængig af form.

  • 5 min. nedvarmning i let løb.

Bakkesprint

  • 5. min. opvarmning i let løb

  • 5x10 m sprint (der holdes 15 sek. pause mellem hver sprint – svarer til at gå 10 m ned fra bakke)

  • 4x20 m sprint (der holdes 30 sek. pause mellem hver sprint – gå ned fra bakke)

  • 3x30 m sprint (der holdes 60 sek. pause mellem hver sprint – gå ned fra bakke)

  • 2x40 m sprint (der holdes 90 sek. pause mellem hver sprint – gå ned fra bakke)

  • 1x50 m sprint (uden pause)

Læs også

Måske er du interesseret i ...

Vi anbefaler

Fandt du ikke det, du ledte efter? Søg her: