Derfor skal du løbe-gå!

Der er rigtig mange fordele ved at løbe og gå. Både for begynderen og for den mere rutinerede løber. Tjek 9 fordele ved gå/løb her.

30. januar 2012 af Martin Kreutzer
  • 1. Du kommer sikkert i gang med løb uden at hoste blod op eller løbe ind i skader.

  • 2. Løbeturen når allerede fra starten et omfang, så det kan betale sig at skifte tøj.

  • 3. Du bevæger dig længere og forbrænder derfor flere kalorier.

  • 4. Du kan tilbagelægge lange distancer uden at pine og plage dig selv. Metoden er oplagt til lange løb som halvmaraton og maraton.

  • 5. Du får luft til at nyde løbeturen og opleve en masse undervejs.

  • 6. Du får lettere ved at indtage energi og væske.

  • 7. Du får meget mindre ondt bagefter – det er sundere for din krop.

  • 8. Metoden er oplagt til tempotræning – på sigt kan du gradvist øge hastigheden i løbepassene og blive markant hurtigere end ved længere ture i konstant tempo.

  • 9. Din restitutionstid forkortes markant. Dagen efter turen er benene friske igen.

Vil du også yde det optimale under løbeturen, så tjek vores tilbud på det unikke og anerkendte SHFT-system, der måler din løbestil i detaljer og giver dig enkel og brugbar live-feedback til, hvordan du løber endnu bedre, hurtigere og mere skadesfrit. Få 12 nr. af Aktiv Træning + SHFT ONE for kun 599 kr HER


Læs også

Måske er du interesseret i ...

Vi anbefaler

Fandt du ikke det, du ledte efter? Søg her: