De 3 dårligste undskyldninger

Sådan vinder du over dem.

11. maj 2010

1. Jeg kan ikke løbe

Alle kan løbe. Det kan godt være, at det ikke ser så atletisk ud, som når Kipketer skruer op for farten, men mindre kan også gøre det. Din sundhed vil i hvert fald elske, at du gør forsøget. Du har sikkert spænet rundt som barn, og selv om benene i mellemtiden er blevet længere, og du slæber rundt på betydeligt flere kilo, har din krop ikke glemt løbebevægelsen - de motoriske data ligger gemt i rygmarven, klar til at blive brugt.

2. Jeg har ikke tid

Løb er verdens mest tidsbesparende motionsform. Her er ingen transporttid ud til en hal, udstyret tager under 2 minutter at få på, og du er ikke afhængig af, om andre vil være med. Og helt ærligt, hvem kan ikke finde 8-16 minutter til sig selv 2 gange om ugen? Så lidt skal du faktisk træne i den første måned, hvis du følger vores program. Når du er kommet godt i gang med at løbetræne, kan du få en effektiv omgang træning, der holder dig slank og sund, ved at løbe 20 minutter 3 gange om ugen.

3. Løb er kedeligt

Ja, det er det, hvis du altid løber det samme sted, i samme tempo og kun i selskab med lyden af dit åndedræt. Heldigvis skal der ikke meget til at kvikke turene op. Løb også i hurtigt tempo, snup impulsive fartlegsture, og find nye ruter. Løb med musik i ørerne eller find en løbemakker at snakke med.

NÆSTE SIDE: Få en god start med det rette udstyr

Læs også

Måske er du interesseret i ...

Vi anbefaler

Fandt du ikke det, du ledte efter? Søg her: