© Andreas Mikkel

Mudder

Mudderpøle på stierne tvinger dig til at hoppe og springe hen ad sporet.

12. oktober 2010

Ud over at være underholdende sender denne form for træning med garanti pulsen i vejret. Samtidig styrkes dine ankler, den dybe ballemuskulatur trænes, og balancen bliver forbedret.

Sådan løber du

Sæt farten op, når du rammer en passage med masser af mudderpøle. Drøn igennem med dynamiske spring, hvor du, som hvis du hoppede fra sten til sten, springer fra side til side. Hold farten i vejret, og skift mellem korte skridt og lange hop.

Relevant udstyr

Du bliver beskidt, så mudderbadet er ikke stedet, hvor du lufter dine nye, hvide løbesko og det sarte tøj. Vælg i stedet noget af den ældre garderobe.

Hiv et par halvkraftige løbesokker med høj uldandel på fødderne, og hvis du har dem, så er det altså her, at offroadløbeskoene med deres grove knopper er i deres helt rigtige element.

Er det meget sjappet, kan en såkaldt gaiter – en slags gamache, der forhindrer vand i at trænge ned i skoen fra oven – være en glimrende idé.

Tip Mudderløb er lig med våde fødder, så vælg en løbesok af uld. Den varmer også, når den er våd.

Læs også

Måske er du interesseret i ...

Vi anbefaler

Fandt du ikke det, du ledte efter? Søg her: