1. Genfind rytmen

Det er benhårdt at gå i gang med at træne efter en pause. Du kan ikke det, du kunne før, og træningen er hård og ubehagelig. Med små justeringer kommer du dog succesfuldt i gang.

Brug et par timer på at gennemtænke sensommerens træningsplaner. Hvad har du lyst til at dyrke de næste måneder? Det samme, som du plejer, eller skal det nye træningsforløb være startskuddet til realiseringen af et længe næret ønske?

Mange mennesker har en tendens til at hænge ved de samme træningsrutiner år efter år uden egentlig at forholde sig til, om den valgte idræt overhovedet er noget, de brænder for. Intet er mindre motiverende end at dyrke en motionsform, som man ikke brænder 100 procent for.

Derfor er første skridt til at komme i gang efter et afbræk en grundig evaluering af, hvad det egentlig er for en træningsform, man vil give sig i lag med. Viser det sig, at du inderst inde ikke gider cykeltræne gennem efteråret, så revidér dine træningsvaner, og sæt fokus på en ny motionsform, fx løb eller svømning.

Meld dig eventuelt ind i en klub. Den kan hjælpe dig i gang med en ny sportsgren. Samtidig øger det motivationen at have nogle at dele træningen med.

Læs også

Måske er du interesseret i ...

Vi anbefaler

Fandt du ikke det, du ledte efter? Søg her: