12 tips der får dig i løbetøjet

12 tips der får dig i løbetøjet

Den hårdeste del af løbeturen er fra sofaen og ud til løbeskoene. Rigtig mange træningspas strander på, at vi ikke kan tage os sammen og komme i træningstøjet, når først bagdelen er plantet i puderne.

Side 1 af 2 Næste
  • Af Camilla de Thlersant
Motivation

Med den rigtige planlægning og strategi bliver turen til skoene dog noget mere overkommelig. Vi viser dig hvordan:

1. Pak på forhånd

Læg dit løbetøj frem derhjemme, eller pak tasken allerede aftenen før, hvis du skal træne andetsteds. Det gælder om på forhånd at rydde forhindringsbanen for dårlige undskyldninger og gøre det enkelt for dig selv at skifte gear til aktiv tilstand - selv når dit indre dovendyr modarbejder dig.

2. Træn på vejen hjem

Kør til træning lige efter fyraften, eller løb hjem fra arbejde. Så undgår du helt at komme i kontakt med sofaen derhjemme. Med lidt planlægning kan motionen blive en del af transporten til og fra arbejde. Har du langt, kan du cykle eller tage toget et stykke af vejen.

3. Klæd straks om

Hop i træningstøjet, så snart du kommer hjem fra arbejde - også selv om løbeturen først er planlagt til senere på aftenen. Når du først render rundt i sportstøjet, er det svært at kravle ud af det igen uden at have svedt det til.

4. Find en træningsmakker

For mange mænd er træning fra barnsben meget tæt forbundet med kammeratligt samvær, leg og konkurrence på fodboldbanen eller i håndboldhallen. Er du én af dem, vil 1-2 faste træningsmakkere gøre underværker for din motivation til at snøre løbeskoene og give den gas nogle gange om ugen. Ikke blot forpligter det, når nogen venter på dig - godt selskab vil også gøre selve træningen sjovere. Har du ikke lige en kammerat, der kan lokkes til at løbe, kan det være, at en af dine kolleger eller naboer med glæde stiller op.

5. Køb en træningsmakker

Book en personlig træner, som du skal betale, uanset om du dukker op eller ej til jeres løbetur. Forudbetal gerne for flere sessioner. Er du typen, der altid vil have fuld valuta for pengene, kan en betalt træningsmakker måske være din genvej til en bedre form.

6. Snyd dig selv

Lov dig selv, at du allerede må løbe hjem efter 10 minutters træning, hvis du fortsat føler dig uoplagt. Det er lettere at komme af sted, hvis du ikke på forhånd sætter dig selv i en enteneller- situation, hvor valget står mellem nul træning eller 12 tunge kilometer. Tænk i stedet, at lidt også har ret. Oftest vil der ske det, at din krop efter 10 minutters træning er blevet varm og har lyst til at fortsætte helt af sig selv. Og hvis ikke, ja, så er 10 minutters træning altså stadig bedre end ingenting.

Side 1 af 2 Næste

NYHEDSBREV

Få vores gratis nyhedsbrev med masser af gode tips til din træning.

Følg os på instagram

Følg os på instagram

Få forsmag på testvindere og kom med bag kameraet.

Find os her
Mest læste
Så lidt skal du gå for at tabe dig

Så lidt skal du gå for at tabe dig

Motivation til træning |

Er du typen, der afskyr løbeture og ...

Læs mere
Så hurtig bliver du med et mantra

Så hurtig bliver du med et mantra

Mentaltræning |

Der er store gevinster at hente ved at ...

Mentaltræning
Hold formen i vinterperioden

Hold formen i vinterperioden

Motivation til træning |

Vinterperioden kan lægge en dæmper på ...

Læs mere
SÅDAN bevarer du motivationen

SÅDAN bevarer du motivationen

Motivation til træning |

Uanset hvor sjov din nye træning er, så ...

Læs mere
12 tips der får dig i løbetøjet

12 tips der får dig i løbetøjet

Motivation |

Med den rigtige planlægning og strategi ...

12 tips der får dig i løbetøjet
Nyeste
Så hurtig bliver du med et mantra

Så hurtig bliver du med et mantra

Mentaltræning |

Der er store gevinster at hente ved at ...

Mentaltræning
Derfor brøler mænd under træning

Derfor brøler mænd under træning

Motivation til træning |

Spørgsmål: Hvorfor brøler og stønner ...

Læs mere
Hold formen i vinterperioden

Hold formen i vinterperioden

Motivation til træning |

Vinterperioden kan lægge en dæmper på ...

Læs mere
Kurs mod ultra-aktive ferier

Kurs mod ultra-aktive ferier

Motivation til træning |

Vi er blevet vilde med aktive ferier! ...

Læs mere
Sådan ser den PERFEKTE træningsmakker ud

Sådan ser den PERFEKTE træningsmakker ud

Træningsmakker |

Se, hvilken type træningsmakker, du bør ...

Læs mere
Hot chili con carne

Opskrift | Hot chili con carne

Cookie- og privatlivspolitik