3. Prioritér din træning

Det er benhårdt at gå i gang med at træne efter en pause. Du kan ikke det, du kunne før, og træningen er hård og ubehagelig. Med små justeringer kommer du dog succesfuldt i gang.

Mange træningsforsæt strander på, at vi ofte har så travlt i hverdagen, at træningen glider om bagest i køen og herfra ud i intetheden.

For at få godt gang i træningen er du nødt til at prioritere den benhårdt. Det kræver, at du i begyndelsen sætter træning over hverdagsaktiviteter som indkøb, socialt samvær og familiær hygge, indtil den er blevet en fast del af hverdagen. Det kan lyde meget egoistisk at tilsidesætte andre vigtige ting for træningens skyld, men det er en nødvendighed for at komme godt i gang.

På længere sigt vil dine omgivelser nyde godt af, at du får trænet, efterhånden som den gode form giver dig øget overskud og glæde i hverdagen. Synes du, det er svært at give en frivillig aktivitet som træning højeste prioritet i hverdagen, så planlæg træningen, og træn, når ungerne alligevel er til fodbold. Eller tag konen med på mountainbiken eller løbeturen. Ved at gøre træningen til et fælles projekt bliver det noget socialt frem for noget egoistisk – og så får du det gjort.

Læs også

Måske er du interesseret i ...

Vi anbefaler

Fandt du ikke det, du ledte efter? Søg her: