Så nemt bliver du typen, der træner om morgenen

Er du også træt af at aflyse eftermiddagstræningen på grund af uforudsigelige planer. Løsningen er morgentræning – og med disse enkle livsstilsændringer, skal du nok komme op.

18. august 2016 af Cecilie Dumanski / I FORM

Du ved, at det er super smart at få træningen overstået om morgenen. Men når alarmen ringer kl. 05.30, er det alt for nemt at snooze til fordel for en time mere på øjet.

Men faktisk er det ikke så svært at blive et morgentrænings-menneske. Det kræver bare, at du foretager et par enkle livsstilsændringer.

1. Spis fornuftigt om aftenen

Det mad, du spiser om aftenen, har stor indvirkning på, hvordan du føler dig til morgentræningen dagen efter. Så har aftensmaden stået på tunge hakkedrenge, vil du ligeledes føle dig som en oppustet klump kød i tights. Derfor er det en god idé at spise magert, let og grønt aftenen forinden en morgentræning – og gerne 90 minutter inden, du lægger dig.

2. Få en træningspartner

Hvis du har en fast morgenaftale med en træningspartner, vil du have langt sværere ved at aflyse. Så forhør dig i omgangskredsen; der er helt sikkert en, som allerede morgentræner, eller som har et lige så brændende ønske om at få det gjort.

3. Forbered alt dagen før

Jo mindre der er at tænke på, når alarmen – alt for tidligt – ringer, jo bedre. Så husk at pakke tasken og lægge træningstøjet frem aftenen forinden.

4. Gå ordentlig tid i seng

Kommer du for sent i seng, bliver idéen om tidlig træning hurtig utopi. Sørg derfor for at gå tidligt i seng, så du ligeledes kan komme det tidligere op.

Husk, at det at stå tidligt op for at træne er værst i begyndelsen. Lynhurtigt vil din krop vænne sig til den nye rytme, og du vil begynde at nyde godt af de mange fordele, der er ved morgentræning.

Læs også

Måske er du interesseret i ...

Vi anbefaler

Fandt du ikke det, du ledte efter? Søg her: