Muskuløs mand
© iStock

Sådan kommer du nemt og hurtigt i form

Det er hårdt at træne. Særligt, hvis du også vil have en veltrænet krop. Vi har fundet de 5 mest dovne tip til dig, der ikke gider bruge alt din tid i træningscentret.

19. april 2017 af Anja Bruneskjold // I FORM

Hvis du er én af dem, der er træt af at bruge timevis i fitnesscentret for at få den krop, du drømmer om, så tjek lige disse tips!

1. Drik vand

Det er virkelig vigtigt, du drikker en masse vand inden dine måltider. Hvis du gerne vil vise dine muskler frem, skal du nemlig fjerne det fedt, der sidder uden på dem. En nem måde at tabe lidt ekstra vægt på er at drikke et til to glas vand før hvert måltid. Vandet lægger sig som en ekstra bund i maven. Og så er der ikke plads til nær så meget mad - og du undgår at overspise.

2. Spis stærk mad

Stærk mad er kendt for at sætte forbrændigen i vejret. Og forskellige krydderier sammen får dig også til hurtigere at føle dig mæt. Igen: du undgår at overspise.

3. Visualiser dine muskler

Det lyder måske lidt underligt, men undersøgelser viser, at hvis du forestiller dig at have større muskler, mens du træner, så øger du din indsats med op mod 53 %. Og så FÅR du faktisk større muskler. Win!

4. Sid på en anden stol

Det er ikke fordi, du skal sidde på en stol, som er ubehagelig. Men undersøgelser viser, at jo mere ubehagelig stolen, du sidder i er, jo mere rykker du dig rundt for at sidde så godt som muligt. Og det får dig til at forbrænde flere kalorier. Du bruger også nogle af de af de største muskelgrupper, hver gang du skal rykke dig selv frem og tilbage i stolen.

5. Brug en EMS-maskine

Det kan fx være en bælte eller andet, som stimulerer dine muskler, uden du gør noget. Disse “maskiner” har været bredt diskuterede, så det er virkelig op til den enkelte at vurdere, om det virker. Her på redaktionen foretrækker vi en rigtig maskine fra fitnesscentret.

Læs også

Måske er du interesseret i ...

Vi anbefaler

Fandt du ikke det, du ledte efter? Søg her: